Učící se církev - 14. neděle v mezidobí - 6. července 2008
06.07.2008 - promluvy
promluva jáhna Kince ve Štěpánově a okolí
Slovo Života - pro život
Rok sv. Pavla - apoštola národů
Heslo: Svatý Pavle, mečem sťatý, ať každý z nás chce být svatý!
Texty: Zach 9,9 - 10 / Řím 8,9 - 13 / Mt 11,25 - 30
Slova svatého evangelia podle Matouše:
Ježíš se ujal slova a řekl: „Velebím tě, Otče, Pane nebe a země, že když jsi tyto věci skryl před moudrými a chytrými, odhalil jsi je maličkým; ano, Otče, tak se ti zalíbilo.
Všechno je mi dáno od mého Otce. A nikdo nezná Syna, jenom Otec, ani Otce nezná nikdo, jenom Syn a ten, komu to chce Syn zjevit.
Pojďte ke mně všichni, kdo se lopotíte a jste obtíženi, a já vás občerstvím.
Vezměte na sebe moje jho a učte se ode mě, neboť jsem tichý a pokorný srdcem, a naleznete pro své duše odpočinek. Vždyť moje jho netlačí a mé břemeno netíží." Četli jsme Slovo Boží.
Myšlenky z Božího Slova:
1.čtení - Přichází k tobě tvůj král, je spravedlivý, přináší spásu, je pokorný, zničí nástroje zla a násilí, ohlásí pokoj, bude vládnout všemu. - Věřím všemohoucímu, milujícímu Bohu?
Žalm - Budu velebit Tvé jméno, můj Bože, králi.
2.čtení - Kdo nemá Kristova Ducha, není jeho - Jak „čelím" svým sobeckým touhám?
Evangelium - Pojďte ke mně všichni, kdo se lopotíte a jste obtíženi, a já vás občerstvím - Jednoduše si mohu sednout a... spočinout u Krista, třeba u některého konkrétního slova z evangelia.
Učící se církev:
Mše svatá - ovoce přijímání - a) vzrůstá naše spojení s Kristem; b) vzdaluje od hříchu, zahlazuje všední hříchy; c) utváří Církev, posiluje jednotu. KKC 1391 - 1401
Mše svatá a její účinky.
Vyplatí se chodit na mši svatou? Není lepší si ráno v neděli poležet v posteli? Ti „pánbíčkáři" si myslí, že se v kostele pomodlí a že můžou hřešit dál. A tak dá, a tak podobně. Zkusme se zamyslet nad články katechismu a potom jeden příklad, který „chytrému napoví."
1392. Co působí hmotný pokrm v našem tělesném životě, to podivuhodným způsobem uskutečňuje přijímání v našem duchovním životě. Přijímání těla vzkříšeného Krista, „Duchem svatým oživovaného a oživujícího", uchovává, rozmnožuje a obnovuje milost přijatou při křtu a dává jí růst. Růst křesťanského života vyžaduje, aby byl živen eucharistickým přijímáním, chlebem našeho putování až do chvíle smrti, kdy nám bude dán jako pokrm na cestu (viatikum). 1395. Toutéž láskou, kterou v nás zažíhá, nás eucharistie do budoucna uchovává před smrtelnými hříchy. Čím více máme účast na Kristově životě a čím více roste naše přátelství s Kristem, tím nesnadněji se od něho oddělíme smrtelným hříchem. Eucharistie není zaměřena na odpuštění smrtelných hříchů. To přísluší svátosti pokání. Eucharistie je naopak vlastní být svátostí těch, kdo jsou v plném společenství církve. 1397. Toutéž láskou, kterou v nás zažíhá, nás eucharistie do budoucna uchovává před smrtelnými hříchy. Čím více máme účast na Kristově životě a čím více roste naše přátelství s Kristem, tím nesnadněji se od něho oddělíme smrtelným hříchem. Eucharistie není zaměřena na odpuštění smrtelných hříchů. To přísluší svátosti pokání. Eucharistie je naopak vlastní být svátostí těch, kdo jsou v plném společenství církve.1398 Eucharistie a jednota křesťanů. Před velebnost této svátosti svatý Augustin zvolá: „Ó, svátosti zbožnosti! Ó, znamení jednoty! Ó, pouto lásky!" Čím bolestněji se pociťují rozdělení církve, která zabraňují společné účasti na stolu Páně, tím naléhavější jsou modlitby k Pánu za to, aby nadešly dny úplné jednoty těch, kteří v něho věří.