NOVÝ Jeruzalém v NOVÉM Veselí - pátek 13.5.v 18.00

04.05.2011 - poutní místo Křtiny

 

Pochválen buď Ježíš Kristus!

Milí přátelé!

Květen - měsíc krásných květů - naděje na plody, podle básníků - čas lásky, třicet jedna dnů - květů pro Pannu Marii.

1. květen byl letos naplněn krásnými květy, které nám Pán Bůh dal - svátek Jeho milosrdenství,  blahořečení Jana Pavla II., vděčnost za dar práce - sv. Josef, patron dělníků, první májové pobožnosti. . . . a mnohé další.

"Buď květem!" bylo jedno z hesel jednoho z našich učitelů.

Jednou z nejkrásnějších květin je květ - trpělivost. slavný vojevůdce Kutuzov řekl: Není nic silnějšího nad tyto dva vojáky: trpělivost a čas; ti dosáhnou všeho. (Josef Hlouch Minutěnka, str. 138).

Vyprošuji nám všem tuto mimořádně důležitou ctnost - květ, o které náš Pán řekl: Trpělivostí spasíte své duše!

Zdravím Vás, posílám zpravodaj (pozvánka na setkání s osobností P. Mariána Kuffy ze Slovenska)

a z celého srdce žehnám -

                                                    Váš jáhen Ladislav

P.S.

Poutní výlet rodin s dětmi k sv. Klementovi M.Hofbauerovi a bl.M. Restitutě H. Kafkové - po čase přihlašování, přišel čas odhlašování - díky tomu je 5 míst volných.

Pouť ke svaté Hedvice - 20.- 21.5. - 15 míst volných

   Nový Jeruzalém č. 5/2011

Zpravodaj  pro 137. prosebnou mariánskou pouť, která se bude konat (dá-li Bůh) v Novém Veselí - v pátek 13. května 2011 v 18 hodin.

 

Zpráva o pouti NJ a průběhu stálých modliteb  v  Lísku.

  Ve středu 13. dubna přijelo a přišlo na pouť NJ do Lísku pěti autobusy, auty a pěšky přes 450 poutníků. Svátost smíření udělovalo 8 zpovědníků - Pán Bůh zaplať za jejich obětavou službu.

                 Modlitby a mši svatou jsme obětovali na úmysly poutí Nový Jeruzalém:

1) o nová a trvalá kněžská a řeholní povolání   

2) o věrné a obětavé spolupracovníky duchovních    

3) o vzrůst víry v našem kraji                           

4) o pokoj a mír ve světě a v našich rodinách      

5) o život těla a duše pro všechny počaté děti     

6) na smír za hříchy celého světa

 

   Z kázání P. Martina Marie Karla Satorii na pouti NJ v Lísku:

 

Když se řekne Pythagorova věta, nebo Archimedova věta, tak se nám něco vybaví - to co známe ze školních let.  Já bych chtěl, aby se nám často vybavila věta, které říkám věta Ratzingerova.  Víte, zřejmě, že Josef Ratzinger, je náš papež - Benedikt XVI. On řekl mnoho vět, jedna lepší než druhá. Ale řekl jednu větu, která je nade všechny - alespoň mě nesmírně oslovila a stal se něčím, co mě inspiruje k dobrému.  Ta věta zni: „Nežádej od Boha méně než chce dát."  To je nesmírně důležitá věta.  To je věta, která vždycky, když přicházíme slavit eucharistii, když přicházíme pokleknout k modlitbě, tak by měla být něčím co by naši modlitbu, naši účast začínalo.  Nechtěj málo, vzpomínám si na jednoho skvělého profesora, který říkal: „Víte, toto je jeden ze zármutků, který činíme Duchu Svatému, když chceme málo.  Protože Bůh nemůže dát méně než sebe.  Chtěl bych, abychom zde, při této slavnosti, kterou pro nás uspořádal Bůh, znovu pronikli a stali se přesvědčenější o této pravdě.  My prožíváme postní dobu, venku to vypadá jako doba adventní, ale je to doba postní.  Doba pokání.  Pravý význam, nádherný význam slova pokání je: nechat se vést Boží přízní. To je krása.  To není především o nějakém  umrtvování, to je o vůli nechat se znovu přemlouvat Bohem. Prorok Ozeáš to řekl skvěle, říká jménem Boha mluví k Církvi, k Izraeli.  Říká: „Přemluvím ji, uvedu ji na poušť, abych jí promlouval k srdci."  Toto je význam postní doby. Toto je význam pokání.  Zastavit se a nechat se Bohem přemlouvat. Nechat se přemlouvat Bohem k tomu co nás učí nebo co nám přišel připomenout Ježíš Kristus.  Když bychom chtěli shrnout Ježíšovo učení, kdybychom chtěli někomu říct, co vlastně Ježíš člověku přišel člověku říci.  V evangeliu svatého Jana, v desáté kapitole, je krátká věta, která to shrnuje.  Kristus říká: „ Přišel jsem, abyste měli život, abyste ho měli v plnosti."  Na tom není nic zvláštního, jenže někdy se dopouštíme závažné nepřesnosti.  Ježíš nemluví především o tom, co jednou bude.  On přišel, abychom zde a nyní měli život, abychom ho měli v plnosti.  A my už to slyšíme a moc o tom nepřemýšlíme, ale život v plnosti, ten má jenom Bůh.  Ježíš říká: „Přišel jsem, abyste měli život Boha."  Na začátku jsem nás vyzval k zamyšlení nad sebou, co jsme.  Opravdu - nenechme si nechat nalhat, že jsme nepatrní, bezvýznamní. Ne, ne!  My jsme obrazem Boha, jsme pozváni, abychom život Boha žili zde. Papež Jan Pavel II. při své pouti do Francie, v Parey-le-Monial řekl..... že život věčný je život věčného. Co to znamená.  Život věčný je život Boha.  A Bůh se mi nabízí, abych s ním žil plnost života, ne jednou, teď.  Toto je nesmírně důležité.  Toto nám Bůh chce dát.  A jak to říká krásně Tereza z Avily, ta odvážná světice, aby Bůh toto všechno dal člověku, tak od člověka chce jediné - aby to člověk chtěl.  A opět jsme u té Ratzingelrovy věty - chtít nebo nechtít málo.  Doba postní - my říkáme je to době přípravy na Velikonoce - ale ten pravý význam nebo původní význam toho čtyřicetidenní spočívá v tom, že lidé jsou připravováni na křest.  Doba postní byla dobou intenzivní přípravy na křest a to je něco k čemu jsme vyzýváni. Víte - co to je vlastně křest?  Opět se mu někdy děje z naší strany křivda,  protože to bereme jako něco, co se stalo, co se určitého dne stalo, co je zapsáno, co mi umožnilo další život v Církvi.  Ale, křest, to je především počátek něčeho, co má poznamenávat růst v mém životě.  Protože křest znamená ponoření.  Ponoření mého života do života Boha.  Já jsem povolán, abych usiloval celý život o čím dál hlubší noření svého života do života Boha.  A všechny svátosti mě vracejí ke křtu.  Všechny svátosti, každá modlitba na mě volají:  „Nezapomeň, co je úkolem tvého života, tvého každého dne.  Aby ses více vnořil do života Boha.  To je tvoje povolání - žít životem Věčného.  Jenom nebýt minimalisty.  Jenom se nespokojit s tím, že na svoje křesťanství pohlížíme jako na něco, co nás zavazuje více než ty druhé, abychom nebylí zlí.  Přirozeně, po těch co více dostali, se více žádá - ale nebýt zlí, ne.  My jsme voláni, abychom byli obrazem, aby na našem života byly zřetelné rysy Boha. A důsledkem toho je nebo má být, že toho zla kolem nás a v nás mělo být méně. 

Sestry a bratří, kéž by  tato pouť  byla opět něčím, co skutečně posílí odvahu našeho chtění.  Hodně chtít - tak nás povzbuzuje náš Otec.

Četli jsme evangelium o odpuštění, o tom co je zároveň chce být naší slávou, ale co zároveň je naší slabostí, Achillovou patou.  My jsme povoláni a jestli by nějaký rys Boha by na nás měl být opravdu zřetelný, tak to, že  jsme mistři v odpuštění.  Tehdy jsme jako otec.  Víme, že Kristus, když předával svého Ducha a celou tuto misi řekl:  „Jděte a odpouštějte." Tím budete velmi zřetelně moji.  My přicházíme vždy a slavíme Eucharistii, ale ta Eucharistie má opět souvislost se křtem.  Opět se to někdy děje tak mechanicky, že se říká:  „Když chce jít člověk jít k svatému přijímání, tak musí být pokřtěn. Ale ono to podstatě působí naopak.  Člověk přijímá Eucharistii, aby byl více nořen do Boha, aby byl více pokřtěn, aby byl více svým životem v životě Boha.  Co se v Eucharistii děje?  To je obrovský děj.  To je obrovská a mnohorozměrná energie.  Ale jednoho si zvláště všimněme:  při Eucharistii se mi Bůh dává.  To je to podstatné co mám slyšet.  Jednak mám slyšet to, že jsem schopen, jsem utvořen na to, aby Bůh ve mně mohl být.  To je obrovské zjištění, to je ta nejslavnější pravda, která o mně může být vyřčena a jsem na míru Bohu. To je jedna věc a druhá  věc?  Eucharistie nás učí být jako Bůh.  Prostě tím, že se Bůh dává, nás chce k dávání strhnout.  A co je to dávání?  To láska.  My přijímáme Krista, ne proto, abychom si s ním v koutku duše povídali, ale abychom byli stržení jeho láskou. Ne abychom se jeho láskou dojímali, ale aby jeho láska se stala láskou naší.  Abychom rozpoznali co je to plnost života.  Plnost života je, když se člověk plně dá. Když čím dál více, umím ten nádherný, nejkrásnější lidský postoj - jsem zde pro tebe.  První nebo ta základní Ratzingerova věta: „Nežádej od Boha méně než chce dát."  On chce dát sebe.  A tím dáváním chce, abych já chtěl být jako On.  Sestry a bratři, to není nějaká troufalost.  Čtěme Bibli, tam to všechno je.  Tam je: „Buďte dokonalí, jako je dokonalý Váš nebeský Otec.  Tečka. Kéž by naše zpytování svědomí, bylo odvážné. Odvážné, to znamená bolestivé.  Jestliže si budeme zpytovat svědomí jenom na základě nějakých drobných prohřešků nebo třeba i větších - tak pocítíme jakousi, jakous, takous lítost.  Ale je třeba, aby výsledkem našeho zpytování byla touha, ne lítost.  Touha být tím k čemu jsme stvořeni.   Přišel jsem, aby jste měli život a aby jste ho měli v plnosti.  Svatá Tereza z Avily  řekla ještě jednu věc, řekla modlitbu, kterou se modlím každý den.  Je krátká. Bože, nedovol mému srdci malé přání.

 

   Po zaplacení autobusů a nutné režie zůstalo 11 691 Kč, které jsme darovali na pomoc občanskému sdružení NA POČÁTKU.  Pán Bůh zaplať všem dárcům.  Poděkování patří také otci Karlovi a všem, kteří jakýmkoli způsobem celou pouť velmi dobře a obětavě organizačně připravili. Díky za každodenní modlitbu na výše uvedené úmysly poutí NJ.

 

Představení institutu Krista Velekněze a jeho představeného  P. Ing. Mgr. Mariana Kufy Dr. h. c. při příležitosti pouti NJ plánované na pátek 13. května 2011 v Novém Veselí.

 

     Místní farář v Novém Veselí pozval jako hlavního celebranta jednu z osobností církve na Slovensku - P. Mariána Kuffu.   Vzpomínám na jeho přednášku, kterou měl pro kněze a jáhny při jejich pravidelném formačním setkání na Velehradě.  Jeho přednáška byla velmi dlouhá, v čase nejméně - na pozornost posluchačů vhodná - po obědě.  Nezaznamenal jsem tam spícího nebo klimbajícího posluchače.  Většinu z nás svým projevem v roce kněží zaujal a inspiroval.  Bohužel z důvodu nepředstavitelné vytíženosti nemohl „vyrobit" odpovědi na otázky zvídavých poutníků NJ.  To co Vám nyní dávám i přečtení je staženo z internetových stránek institutu.  (http://www.ikv.sk/)

 

Motto Inštitútu Krista Veľkňaza:  

 MILUJTE ĽUDÍ TAKÝCH, AKÍ SÚ,  ČÍM MENEJ SI TO  ZASLÚŽIA, TÝM VIAC ICH MILUJTE.  NEMILUJTE ICH PODĽA VEĽKOSTI ICH ZÁSLUH,  ALE PODĽA VEĽKOSTI ICH POTRIEB!   (Kuffa, 1992) 

Sme Inštitút, ktorý má okrem iného v náplni svojej činnosti pomoc chorým, postihnutým, bezdomovcom, deťom z rozvrátených rodín a ústavov, pomoc sirotám, starým, slobodným matkám a všetkým núdznym, ktorí to potrebujú. 

Biskup Eduard Kojnok dekrétom 231/1990 zo dňa 16. 3. 1990 zriadil Sekulárny Inštitút Krista Veľkňaza. Následne bol zaregistrovaný na Ministerstve kultúry SR. Inštitút bol zaregistrovaný aj na Ministerstve vnútra SR dňa 27. 11. 1992 ako občianske združenie v zmysle zákona č. 83/1990.  V máji 1991 sme dostali od spišského sídelného biskupa Františka Tondru na našu charitatívnu činnosť, ktorá je tiež zahrnutá v stanovách IKV, areál starej fary v Žakovciach v okrese Kežmarok, aj s priľahlými budovami.V roku 2003 vznikla pobočka aj v Českej republike a taktiež je zaregistrovaná na Ministerstve vnitra ČR ako občianske združenie so sídlom v Bílej Vode u Javorníka.   Inštitút Krista Veľkňaza je spoločnosťou kňazov a laikov žijúcich vo svete. Členovia sa snažia naplniť odkaz slov II. Vatikánskeho koncilu, zvlášť dekrétu o laickom apoštoláte. Náš Božský Veľkňaz Pán Ježiš Kristus povedal: „kde sú dvaja alebo traja zhromaždení v mojom mene, tam som Ja medzi nimi."(Mt18, 20)  Ciele Inštitútu Krista Veľkňaza v duchovnej oblasti:  a)pestovať a rozširovať úctu a lásku ku Kristovi Veľkňazovi, prítomnému v Najsvätejšej sviatosti Oltárnej a k Panne Márii; b) uvádzať do života náuku Cirkvi o všeobecnom kráľovskom kňazstve Božieho ľudu a tak prebúdzať veriacich k uvedomelej a zodpovednej apoštolskej činnosti v úzkej spolupráci s hierarchickým kňazstvom; c) pracovať v charitatívnej činnosti akéhokoľvek druhu, podľa potrieb trpiacich a núdznych bratov a sestier.

                                          FARA - BASA a BASA - FARA

- v base sa trestá zatvorením - vezmú ti slobodu    - na fare sa trestá pustením - darujú ti „slobodu" ;  - v base musíš byť - nemôžeš odísť  - na fare chceš byť - môžeš odísť ;  - v base musíš rešpektovať vnútorný poriadok-nie preto si tu  - na fare chceš rešpektovať vnútorný poriadok-preto si tu   - v base chcú, aby si tam bol - tvoja vôľa je vedľajšia   - na fare ty chceš, aby si tu bol - tvoja vôľa je rozhodujúca   - v base si sedel kvôli minulosti - bol si zlý...   - na fare „sedíš" kvôli budúcnosti - chceš byť dobrý...  - ži však v prítomnosti: - minulosť už bola... nie je  - budúcnosť len bude ...tiež nie je   ale ty si - teraz - TERAZ CHCEM BYŤ DOBRÝ  - v base ti spočítali koľkokrát si šmykol    - na fare ti spočítame koľkokrát si sa postavil  - v base ti počítajú, že si padol do blata  - na fare ti vyčítajú, keď chceš ostať ležať v blate  - v base v pýche, nenávisti a zlosti spočítavaš, kto ťa podrazil,  ako sa mu odplatíš, keď sa vrátiš  - na fare v pokore, láske a trpezlivosti spočítavaš koho si ty  podrazil - ako sa mu odplatíš, keď sa vrátiš  - ak si basu pustil vnútorne nezmenený - ako preškolený gangster - ďalej budeš škodiť aj nevinným - možno rafinovanejšie  - ak faru opustíš vnútorne nezmenený - si preškolený „super gangster" - budeš škodiť už nielen  nevinným, ale aj svojím dobrodincom - len rafinovanejšie

Potkan a hyena zbabelo počká, kým dobrodinec, ktorý ich kŕ­mil trošku zaspí. Odmenia sa mu tak, že mu odhryznú nos, ale­bo ucho. Tchor pohryzie a zasmradí poľovníka, ktorý ho vyslobodil z  pytliakovho klepca. Ale ty nie si potkan, ani hyena, ani tchor,...  - v base sa vysmievajú z tvojej beznádeje   - na fare sa tešíme, že máš znovu nádej;   - v base si možno živoril   - na fare môžeš znova žiť ;     - v base si mal disciplínu za trest  - na fare máš disciplínu za odmenu; - v base aj keď nepočúvaš, musíš ostať   - na fare, keď nepočúvaš - nesmieš ostať; - Ak dodržiavaš vnútorný poriadok, nie je to známkou zbavenia tvojej svojprávnosti - je to tvoje slobodné rozhodnutie. Je to teda známkou tvojej vnútornej vyspelosti.  - Ak si sa rozhodol zmeniť, polepšiť sa, si na dobrej ceste.  - Zachovaj poriadok, poriadok zachová teba.  - Nie my ťa vyhadzujeme z fary - vyhodiť sa môžeš len ty sám.  - Je oveľa ľahšie urazene odísť v snahe zmeniť iných, ako pokorne ostať na mieste v snahe zmeniť  seba.  - Dve šmykľavé lavičky máš k dispozícii cez rozbúrenú rieku - jednu so zábradlím, druhú bez zábradlia. Ktorú si vyberieš? Len hlúpy človek označí zábradlie za diskrimináciu. Ty si však slobodný, nie diskriminovaný - vyber si... my ti ponúkame lavičku so zábradlím... Keď budeš pozerať na cieľ, pochopíš, že zábradlie ťa neobmedzuje, ale ti pomáha... Možno to pochopíš až na druhej strane... Ak však predsa odídeš...   ...Kto odíde z našej fary, neodchádza z nášho srdca.   Otec Maroš Kuffa začal už od r. 1991 působit se širokým spektrem obyvatel na okraji společnosti. Bez nadsázky se dá říct, že u něj každý najde otevřené dveře a hlavně srdce.  Vybudoval celý areál, který poskytuje pomoc lidem v nouzi - najdeme zde lidi bez domova, postižené, nemocné, osamělé rodiče s dětmi, propuštěné vězně ... Původní areál staré fary v Žakovcích (okr. Kežmarok) se tak stal domovem pro mnohé je zde dům Nejsvětějšího Srdce Pána Ježíše, dům Neposkvrněného Srdce Panny Marie, dům Božího Milosrdenství, dům sv. Maří Magdalény. V ČR má institut dům S. M. Stanislavy Ernstové v Bílé Vodě a v Choryni dům P. Marie Královny.

 

        Je žeň na poli církve hojná a dělníků málo? Jak se modlíme o tyto dělníky?

Náš pan biskup 26. června vysvětí 3 jáhny na kněze (z nich 2 řeholní), a 10. 7. sedm absolventů teologických fakult na jáhny (z nich 2 budou trvalí). Čím to je, že je jich tak málo? Slyšel jsem od jednoho přítele názor kněze-kritika (ne však kritického na sebe): „Co na tom biskupství dělají, že je tak málo seminaristů?" A dodal velkou pravdu: „Biskup a kapitula se jistě za duchovní povolání modlí i obětují, ale živnou půdou je rodina a farnost  včetně kněží." A jaká je skutečnost ve farnostech? Konají se v nich pravidelné modlitby a adorace za tato povolání? Je skutečností, že když se kněz nebo jím formovaný starší ministrant věnuje ministrantům, stávají se z nich bohoslovci. A jaké je to v rodinách? Nabízejí rodiče a zvláště maminky (a to i před narozením dítěte) Bohu své děti pro službu Bohu a církvi? Příkladný duchovní život rodičů, kněží i farníků ve farnostech probouzí u mladých lidí zájem o duchovní povolání - odpověď na Boží volání. A tak každý den prosme a přinášejme oběti, za svaté duchovní osoby. Zapojme do toho i Pannu Marii a svaté. Ježíši, důvěřuji ti, že pošleš naší vlast hojné a svaté kněze, řeholníky a řeholnice.    Bratr Klement Maria

 

                                                            Pozvánky.   

     Pouť ke sv. Hedvice. 

Mons. Jan Peňáz a jáhen Ladislav Kinc Vás zvou 20. a 21. 5. 2011 na pouť ke svaté Hedvice Slezské.  Hlavním cílem bude město Třebnice, kde sv. Hedvika žila a kde je také pohřbena. Zde také několik roků žila sv. Anežka Česká, její neteř. Plánovaný program poutě: Neratov starobylé poutní místo (2011 - 350 let výročí) P. Marie, Kladsko, Wroclaw, Třebnice.  Předpokládaná cena (doprava, nocleh, večeře, snídaně, pojištění, vstupy, režie): 1300 Kč,  děti a mládež 800 Kč, ženy - které mají křestní jméno Hedvika  - 1000 Kč.      Přihlášky co nejdříve, ještě jsou volná místa,  u jáhna jLK.

      Pouť po stopách blahoslaveného Jana Pavla II. 

Mons. Jan Peňáz a jáhen Ladislav Kinc Vás zvou na tuto pouť ve  dnech 6. - 8. 7. 2011.  Budeme děkovat a modlit se na místech spojených s životem papeže, který bude (dá-li Bůh)  1.května 2011 blahořečen - Svatý Kopeček u Olomouce, Skočov, Wadowice, Kalwaria Zebřidowska, Krakow, (Osvětim).  Předpokládaná cena (doprava, nocleh, večeře, snídaně, pojištění, vstupy, režie)  - 2 000 Kč; děti, mládež - 1000 Kč.  Přihlášky u jáhna LK.

    Pěší pouť na Velehrad.

V pořadí již jedenáctá - bude letos v termínu 22. - 27.srpna 2011

8. pěší smírná pouť P.MUDr. Ladislava Kubíčka.

Sobota 10. 9. 2011. Účast přislíbil litoměřický biskup Mons. Jan Baxant.

  Slavkovice - kostel Božího Milosrdenství a sv. Faustyny

 Rádi bychom pozvali všechny do Slavkovic:     1) Každou třetí sobotu v měsíci - 16 - začátek programu - modlitby a sv. zpověď, v 17 hod - mše svatá  2) Každou sobotu a neděli po celý rok od 15 - 17 hod. v kostele ve Slavkovicích je možnost zpovědi nebo duchovního rozhovoru s knězem. Kontaktní čísla: Farnost Jámy: 566 502 856;  Slavkovice:  Infolinka /bohoslužby, poutě.../: 566 502 853 info@slavkovice.cz; Prosby - Kniha milosrdenství: 566 502 852 kniha@slavkovice.cz;  Nahlašování skupin: 566 502 854 pout@slavkovice.cz. Na stránkách http://www.slavkovice.cz/ najdete další informace. Děkujeme a přejeme Vám hodně Božího požehnání  - za otce pallotiny:  P. Wojciech Zubkowicz SAC

 

Plán konání prosebných putovních mariánských poutí NJ rok  2011, 2012

2011      

13. červenec  Radostín;               

13. srpen      Oslavice;            

13. září          Olešná;   

13. říjen        Jámy;                       

13. listopad  Měřín;                 

13. prosinec   Olešnice

2012      

13. leden       Velké Meziříčí;     

13. únor      Rad. Svratka;            

březen

13. duben       Březí;                   

13. květen       Bohdalov;          

13. červen      Rožná  

              

13. červenec  Oslavice;              

13. srpen        Olešná               

13. září          Pavlov;  

12. října          Zvole                         

listopad                                

13. prosinec  Olešnice

 

Se souhlasem místního pana faráře je možné přihlásit další farnosti - pořadí je určováno heslem - kdo dřív přijde - ............

    Srdečné pozvání na 138. pouť NJ - v pondělí 13. června 2011 v 18 hodin do Jimramova - hlavní celebrant -  P. Jiří Pospíšil.

     Srdečné Pán Bůh zaplať za Vaše dopisy a příspěvky do tohoto zpravodaje. Zprávy, oznámení, články, pozvánky do tohoto zpravodaje můžete posílat na níže uvedenou adresu. Uzávěrka příštího čísla je 20. 5. 2011. Po přečtení můžete dát přečíst svým známým, nemocným.

  Zpravodaj NJ sestavuje, vydává, o Vaše modlitby prosí a všem čtenářům žehná -   jáhen Ladislav Kinc, 59264 Prosetín 79, tel č. 516 463 315, 606 948 970,   e.mail-kinc@biskupstvi.cz     Plakátky, zpravodaje a vše ostatní také na internetových stránkách: http://www.novyjeruzalem.cz/ a www. rovecne.farnost.cz.

Komentáře:

přidej komentář

?

- (15)

 

- (8)

 

- (78)

 

celkem hlasovalo 104 lidí

předchozí ankety

Dnes je 23. prosince 2024

svátek má Vlasta

Mons. Jan Peňáz, farář v Novém Veselí a dojíždějící duchovní správce Bohdalova,

59214 Nové Veselí, V Ulici 91

(telefon: 566 667 136

přenosný 736 52 92 21

 penaz.vmZAVINÁČseznam.cz

anebo také poutnik-janZAVINÁČseznam.cz - raději pište na oba, kdyby se jeden pokazil),

DÁVÁ VŠEM PRÁVO POUŽÍT K DOBRÉMU ÚČELU vše z těchto stránek kromě rozpisu bohoslužeb (NEBOŤ TAM MOHOU BÝT NÁHLÉ ZMĚNY VYNUCENÉ NOVÝMI OKOLNOSTMI)